Geplaatst op
Mode gaat over jezelf uitdrukken door middel van kleding. T-shirts geven mensen een manier om zich visueel of textueel uit te drukken.
Veel ondernemers laten een T-shirt maken. Er is een regelmatige behoefte aan deze shirts. Consumenten vinden ze tof. Dus waarom zou je als ondernemer geen T-shirts laten maken voor je teams of als product om te verkopen?
Daarnaast is het een winstgevende business via eCommerce kanalen. Echt een onderneming voor onze tijd dus!
Wat maakt een goed ontwerp?
Heb je ooit een shirt gezien dat er niet uitziet wat betreft de plaatsing van het ontwerp? Waarschijnlijk wel. Veel ontwerpers schieten tekort als het aankomt op het plaatsen van grafische elementen op t-shirts. Dit is volkomen begrijpelijk, maar om dit te voorkomen moet je weten welke factoren er een rol spelen bij het plaatsen van design.
Je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Dat is de waarheid van het leven en van branding. Een vage benadering van je publiek zal het moeilijker maken voor je om herkenbaar te zijn voor hen.
In principe kan het in gedachten hebben van verschillende soorten publiek bij het creëren van een boodschap een obstakel worden bij het opbouwen van een band met hen.
Dus een belangrijke factor is het kiezen van een niche.
Het heeft zin om na te gaan wat je hebt beste kunt of waar je gepassioneerd over bent. Op die manier zul je gemakkelijk weten hoe je de harten van de consumenten kunt beroeren.
Ik heb een niche en dan?
Het is belangrijk om niche-vaststelling op te volgen met concurrentieonderzoek, zodat je een beter idee krijgt van waar je tegenover staat.
Mensen kopen T-shirts voor het ontwerp, niet alleen voor de manier waarop ze op de markt zijn gebracht. Tijdens je ontwerpproces, zorg je ervoor dat het concept trouw blijft aan het thema en herkenbaar en waardevol is voor je de mensen in je niche. Het creëren van een T-shirt waar je publiek van zal houden begint met een indrukwekkend ontwerp, dat bestaat uit type en kleur. Dat kan bij Aktieshirts.nl.
Typografie
Typografie voor shirts heeft een belangrijke invloed op het ontwerp. Je kunt het beste kijken naar de lettertypes die geschikt zijn om te gebruiken op T-shirts. Het is belangrijk om goed leesbare lettertypes te gebruiken, vooral wanneer je doel is om naamsbekendheid te verspreiden of een bepaald motto of een quote. De beste lettertypes voor T-shirt ontwerp zijn onder andere Oswald, Montserrat, Shrikhand, Ostrich Sans, en Lobster.
Door lettertypes met elkaar te combineren creëer je ook een goed contrast dat het concept spannend kan maken. Dikke lettertypes gaan het best samen met slanke of decoratieve schreeflettertypes.
Wat de kleur betreft, zorg ervoor dat de kleur van je ontwerp goed past bij de kleur van het shirt waarop je het wilt drukken.
Een geweldige kleurencombinatie hack die je kunt gebruiken is het kleurenwiel. Zoek gewoon de kleur die je van plan bent te gebruiken en de kleur die direct aan de andere kant zit zal zeker goed samen gaan. Dit is een methode die ontwerpers gebruiken om complementaire kleuren te zoeken. Een t-shirt bedrukken heeft zin als je iets wilt promoten, een bepaalde eenheid binnen je bedrijf wilt, deze shirts wilt verkopen of gewoon voor jezelf leuke en unieke shirts wilt.
Intellectueel eigendom
We raden je sterk aan om je merknaam en de designs van je shirts vast te laten leggen door een registratie. Een advocaat op het gebied van intellectueel eigendom kan je hier goed bij helpen. Het is mogelijk om afbeeldingen, grafische design en geschreven tekst vast te laten leggen als intellectueel eigendom, vallende onder het auteursrecht. Je T-shirt merk kun je vast laten leggen door een merknaam registratie.
Wil je meer weten over recht in relatie tot de zakelijke wereld, dan raden we je aan om meer blogs op onze site te lezen.